Hirdetés

Ha spórolásról van szó, az Y generáció gyakran kudarcot vall. Az amerikai fiatalok többségének kevesebb, mint 1000 dollár megtakarítása van, jelentős hányaduknak azonban még ennyi sem. Feltételezhetően a költekezési szokásaik magyarázatot kínálnak a tartalékaik hiányára. Érdemes tehát megvizsgálni, hogyan viszonyul a pénzhez egy Y generációs, mire költi azt és milyen motívumok húzódnak a kiadásaik háttérében! Következő cikkünkben ezekre a kérdésekre keressük a választ!

Hirdetés

A közhiedelemmel ellentétben az Y generációsoknak is sok problémával kell megküzdeniük. Miközben mindannyian az álommunkát keresik, pontosan tudják, hogy a hónap végén be kell fizetniük a számlákat. Emellett rengetegen még a diákhitelüket törlesztik vagy elhalasztják a házasságkötést, hogy elkerüljék az esküvővel járó költségeket. A saját autóról vagy lakásról a legtöbben csak ábrándozhatnak, ezért sokan inkább a Mama Hotelt választják egy túlzsúfolt és túlárazott albérlet helyett. Számos Y generációs a 2008-ban kirobbant gazdasági világválságot követő években lépett be a munkaerőpiacra, így az előző nemzedékekhez képest a növekvő munkanélküliség és az alacsonyabb bérek miatt kevesebb pénz áll a rendelkezésükre. Fontos lenne tehát megfontolniuk, mire költik azt!

Az egyik dolog, amire hajlandóak pénzt kiadni, az utazás.

A Charles Schwab egy nemrég közzétett jelentése szerint a megkérdezettek 70 százalékának az elsődleges motiváció a pénzkeresésben az, hogy utazni tudjon a megkeresett összegből. Az alapszükségletek kielégítését csak másodlagos motivációs faktorként jelölték meg. Az ezredfordulós generáció nem a birtoklás, hanem a szerzett élmények alapján határozza meg a sikerességét. Az élmények finanszírozása viszont szintén rengeteg pénzbe kerül. Nemcsak az utazás és a kulturális tapasztalatok fontosak számukra, hanem mindenféle élményre, előadásokra, sporteseményekre, koncertekre és egyéb társadalmi eseményekre is szívesen adnak ki magasabb összeget. A fent említett felmérés szerint a millenniumi generáció a korábbi nemzedékekhez képest sokkal többet költ olyan kényelmi szolgáltatásokra, mint a taxi, egy márkás kávé vagy egy vacsora egy felkapott étteremben.

A marketingeseknek is másképpen kell eladniuk az általuk kínált terméket, hiszen a fiatalok inkább élményorientáltak, így nem a birtoklás vágya ösztönzi őket. A munkáltatóknak pedig azt is meg kell érteniük, hogy a fizetés mellett kiemelt jelentőségű, hogy megtalálják a munkájukban a megfelelő kihívást és a fejlődési lehetőséget.

Hogyan lehet mégis félretenni?

Napjainkban már számtalan szolgáltatás létezik, hogy életünk minden egyes pillanatát könnyebbé tegyék: a vezetéstől kezdve a főzésen át a takarításig. Ezek bár kényelmesebbé és egyszerűbbé teszik a hétköznapokat, de valójában jelentősen megrövidítik a költségvetésünket. Suze Orman pénzügyi szakértő szerint az Y generációsoknak fontos lenne belátniuk, hogy

bizonyos dolgok, amelyek rövid távon megkönnyítik az életüket, hosszú távon megnehezítik azt.

A szakember azt javasolja, hogy hagyjanak fel olyan árucikkek vásárlásával, amelyekkel másoknak szeretnének imponálni, főként, ha nem ismerik vagy nem is kedvelik őket. Így a napi Starbucks kávéra és avokádós pirítósra költött pénzüket inkább tegyék félre. Gondolkozzanak el azon, hogy mi akadályozza abban őket, hogy elérjék a hosszú távú pénzügyi céljaikat! Talán az, hogy mindennap étteremben ebédelnek? Vagy drága ruhákat vesznek, hogy lenyűgözhessék a barátaikat, kollégáikat? Míg egyes termékekre vagy szolgáltatásokra biztosan megéri költeni, addig másokra lehet, hogy csak a saját kényelmük miatt áldoznak. Vegyék észre, mi az, ami valóban jobbá teszi az életüket, és milyen költségeket lehet átcsoportosítani a jövőre!

 

Források:

https://www.forbes.com/sites/ashleystahl/2016/11/15/how-millennials-spend-their-money-hint-experiences-trump-possessions/#2eef85875cfb

https://www.forbes.com/sites/ashleystahl/2016/04/28/a-millennial-manifesto/#64b619c72616

https://www.cnbc.com/2017/06/30/heres-how-millennials-spend-their-money-compared-to-their-parents.html

https://www.aboutschwab.com/press/research/schwab-modern-wealth-index

 

Mindset Pszichológia több, mint érdekes cikkek halmaza. Nem egyszerűen egy szaklap. Ebből a rövid animációs videóból megtudhatod, miről is szól valójában ez a páratlan platform!

 

Hirdetés

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ